Banner





"It's a fruit and chocolate affair!"

ANANAS (Valoare nutritionala-52 kcal/100 g) Cel care a descoperit ananasul a fost Cristofor Columb, din Antile fructul a ajuns in Europa in secolul al XVI-lea. Consumul de ananas are efect nutritiv, diuretic, dezintoxicant si stimulator al potentei sexuale.

ZMEURA (Valoare nutritionala-52 kcal/100 g) Zmeura este adevarata colectie de vitamine si minerale, zmeura este un remediu exceptional pentru pancreas, sistemul respirator si tubul digestiv. Frunzele zmeurei sunt un bun antihemoragic si un reglator hormonal redutabil.

PAPAYA (Valoare nutritionala-40 kcal/100 g) Este un fruct bogat in fibre, reduce nivelul colesterolului din sange fiind indicat si pentru stomac, deoarece contine enzime care grabesc procesul de digestie. Feliile de papaya se folosesc adesea si in salate de legume.

CIRESE (Valoare nutritionala-73 kcal/100 g) Detoxifiaza organismul prin eliminarea de toxine si prin normalizarea tranzitului intestinal, prevenind imbatranirea.

CAPSUNE (Valoare nutritionala-40 kcal/100 g) Contin foarte multa vitamina C, sunt diuretice, stimulanza eliminarea, toxinelor a colesterolului si a acidului uric.

FISTIC (Valoare nutritionala-650 kcal/100 g) Fisticul apartine grupei oleaginoaselor, are o valoare energetica foarte ridicata. Reduce riscul aparitiei bolilor de inima.

GRAPEFRUIT (Valoare nutritionala-50 kcal/100 g) Este o imperechere intre lamaie si portocala, contine putine calorii, in schimb are mult potasiu, vitamina C si grupul de vitamine B. Este excelent in curele de slabit.

GUTUI (Valoare nutritionala-66 kcal/100 g) Era considerat simbolul iubirii si al fertilitatii in Antichitate, gutuile sunt bogate in pectina si acid citric cu efect benefic asupra sistemului circulator - diminueaza tensiunea arteriala. Stimuleaza pofta de mancare si sunt foarte benefice in anemie.

AVOCADO (Valoare nutritionala-250 kcal/100 g) Este un fruct exotic asemanator cu para si reprezinta o sursa importanta de proteine, fibre si antioxidanti. Avocado este sarac in colesterol si sodiu fiind util in controlul greutatii corpului.

AFINE (Valoare nutritionala-75 kcal/100 g) Afinele sunt considerate aliment-medicament, deoarece au un continut mare de antioxidanti si nivel scazut de zahar. Nuanta albastruie a fructului este data de pigmenti care sa dovedit ca protejeaza corpul impotriva radioactivitatii si regleaza unele procese imunitare.

ARAHIDE (600 kcal/100 g) Sunt o hrana vegetala bogata in fibre, vitamine, minerale si proteine. Contin 26% proteine, mai mult decat lactatele si ouale.

BANANE (85 kcal/100 g) Fruct foarte nutritiv, banana este mai hranitoare decat cartoful si carnea. Contine mult potasiu, vitamine si saruri minerale.

CAISE ~ 49 kcal/100 g ~ Cu un continut masiv de vitamina A, grupul de vitamine B, zaharuri naturale, saruri minerale si oligoelemente din belsug, caisele sunt foarte nutritive, racoritoare .

KIWI (61 kcal/100 g) Originar din China, kiwi are un continut foarte bogat in vitamina C, fibre, potasiu si luteina, ceea ce il face eficient in prevenirea bolilor de inima, a diabetului si cancerului.

LAMAI (29 kcal/100 g) Cultivata mai ales in Spania si Portugalia, lamaia este racoritoare, tonic al sistemului nervos central, diuretic, antiscorbutic, remineralizant datorita continutului extrem de ridicat de acid citric din suc.

MANDARINE (53 kcal/100 g) Au aceleasi proprietati ca si portocala, dar contin mai putine minerale.

MANGO (65 kcal/100 g) Delicios, fie simplu, fie in salate, prajituri sau ca suc, mango are in compozitie fitoelemente si vitamina C care influenteaza pozitiv starea de sanatate si incetinesc procesul de imbatranire.

MACESE (117 kcal/100 g) Sunt foarte apreciate pentru continutul lor bogat in vitamina C si a unor cantitati mai mici din vitaminele A, B1, B2, PP si K. Constituie o arma in combaterea si prevenirea racelilor.

MERE (52 kcal/100 g) Aflat sub protectia zeitei abundentei in Antichitate, marul este tonic, racoritor, depurativ sanguin si este recomandat in astenii, surmenaj si insomnii.

MIGDALE (576 kcal/100 g) Alaturi de celelalte fructe oleaginoase, migdalele sunt foarte calorice, contin lipide, acizi grasi mononesaturati si putini acizi grasi saturati, magneziu constituind astfel factori protectori cardiovasculari.

NUCI (654 kcal/100 g) Sunt fructe deosebit de calorice, bogate in potasiu, fosfor, cupru, magneziu, vitamine, saruri minerale si diferite uleiuri volatile, protejand impotriva tumorilor maligne, aterosclerozei, accidentelor cerebrale si astmului bronsic.

PIERSICI (30 kcal/100 g) Aliment indicat in cazul oboselii sau a starilor depresive, piersicile, datorita fosforului pe care il contin, protejeaza celulele nervoase. Sunt bogate in vitaminele A, B1, B2 si intaresc imunitatea organismului.

PERE (58 kcal/100 g) Cele 40 de soiuri de pere au efect laxativ. Ceaiul facut din fructe si frunze de par contine glucoza, care ajuta la scaderea durerilor vezicii biliare.

PRUNE (46 kcal/100 g) Simbol al norocului in Japonia, prunele sunt bogate in vitamina C, fibre, potasiu si au efect energizant, fiind indicate in astenii, anemii si surmenaj.

POMELO (38 kcal/100 g) Cu gust de grepfrut dulce, pomelo este bogat in vitamina C si minerale. Previne racelile si gripa, stimuland sistemul imunitar. Pomelo are proprietati diuretice, ajutand la tratarea obezitatii.

PEPENE (54 kcal/100 g - galben) Campion in curele de slabire, pepenele rosu are proprietati detoxifiante si diuretice puternice, fiind recomandat celor care au pietre la rinichi. Pepenele galben are un puternic efect antioxidant, vitalizant si regleaza apetitul.

PORTOCALA(47 kcal/100 g) Numita si "fructul soarelui", portocala cunoaste peste 100 de varietati. Este foarte bogata in vitaminele C, A si carotene, saruri minerale si acizi, esente aromate si are proprietati antioxidante si remineralizante.

STAFIDE (299 kcal/100 g) Stafidele sunt o sursa de antioxidanti si vitamine A, C, fibre si minerale, fiind benefice in digestie si in reducerea riscului de hipertensiune arteriala.

STRUGURI (69 kcal/100 g) Fruct sacru, asemenea maslinului, strugurele de masa alb sau negru are un gust si o aroma deosebite si efect remineralizant, diuretic si energetic.

SMOCHINE (74 kcal/100 g) Considerata hrana atletilor in Antichitate, smochina este o sursa bogata in calciu, fiind foarte hranitoare pentru orice dieta. Are efect tonifiant, diuretic si laxativ.

VISINE (66 kcal/100 g) Cu proprietati asemanatoare cireselor, visinele contin substante anticoagulante, fiind recomandate celor care sufera de asterocleroza sau au probleme ale sistemului venos.

COACAZE (54 kcal/100 g - rosii; 65 kcal/100 g - negre) Atat cele negre, cat si cele rosii contin un numar impresionant de minerale si vitamine, revitalizeaza rapid organismul, maresc imunitatea si reechilibreaza metabolismul.

CURMALE (505 kcal/100 g) Cunoscute din cele mai vechi timpuri, curmalele, prin valoarea energetica si prin savoarea deosebita pe care o au, sunt un aliment si un medicament care previne imbatranirea.

"It's a fruit and chocolate affair!"